• دوشنبه ١٨ مهر ١٤٠١-١٢:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٠٧
گزارش همشهری از نودو ششمین جلسه شورا:

اتوبوس‌های نو در صف شماره‌گذاری

رئیس شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف 100دستگاه اتوبوس داخل پارکینگ شرکت اتوبوسرانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران روزنامه همشهری نوشت: بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان مطالبه پایتخت‌نشینان و اعضای پارلمان شهری است. از این ‌رو مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز گذشته قبل از آغاز نود و پنجمین جلسه در جمع خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت: «اورهال (تعمیر اساسی) حدود 500دستگاه اتوبوس از ماه‌های قبل شروع شده بود و اکنون در مراحل پایانی هستند و امیدواریم تا پایان مهر وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند. همچنین حدود 100دستگاه اتوبوس نو (80درصد منابع خرید آنها توسط دولت و 20درصد توسط شهرداری تأمین شده است) در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی قرار دارد که باید شماره‌گذاری شوند و انتظار داریم این اقدام هرچه سریع‌تر پیگیری و انجام شود تا با ورود آنها به چرخه خدمت‌رسانی اندکی از کمبودهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران جبران شود.»
پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم پس از اتمام جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ‌ضرورت حمایت دولت از شهرداری برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی تأکید و عنوان کرد: «دولت مساعدت‌هایی در حوزه حمل‌ونقل عمومی تهران دارد که امیدواریم با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها موضوع افزایش جابه‌جایی مسافر و توسعه خطوط مترو محقق شود.»
به گزارش همشهری، بررسی لایحه الحاق یک‌بند به تبصره۳ ماده‌واحده مصوبه بودجه سال۱۴۰۱ شهرداری و اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انتشار 3500میلیارد تومان اوراق مالی – اسلامی برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی، مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهری‌ها بود که میثم مظفر در توضیح این لایحه و ضرورت بند الحاقی گفت که پس از بررسی این لایحه در کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه، حمل‌ونقل و عمران، محل هزینه‌کرد اوراق مالی و اسلامی مشخص شد. به ‌گفته این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در بودجه امسال مجوز صدور 2200میلیارد تومان اوراق مشارکت مصوب و در بودجه سال1402 هم 3500میلیارد تومان برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی ‌شده است که براساس بند الحاقی از مبلغ موردنظر (3500میلیارد تومان)، 2100میلیارد تومان برای تکمیل خطوط 3، 4، 6 و 7، 500میلیارد تومان برای توسعه مترو و 900میلیارد تومان هم برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص ‌داده ‌شده است. آنطور که مظفر عنوان کرده: «50درصد اصل و سود اوراق مشارکت از سوی دولت و ۵۰درصد هم توسط شهرداری پرداخت می‌شود و این یک فرصت است که شهرداری تهران می‌تواند از آن برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.» این الحاقیه درنهایت با 20رأی تصویب شد.

حسابرسی مالی 1402، توسط 25حسابرس
طرح تعیین حسابرسان برای سال1402 دستور جلسه دیگر شورای شهر تهران بود که محمد آخوندی در جریان بررسی آن با بیان اینکه حسابرسان 1401 کار حسابرسی مالی واحدهای تابع شهرداری تهران را آغاز کرده‌اند و تا پایان سال گزارش حسابرسان در صحن شورا قرائت می‌شود، گفت: «با توجه ‌به حجم بالای کارهای مالی، برای نخستین‌بار تعداد حسابرسان سال1402 را افزایش داده‌ایم و 25 شرکت انتخاب شده اند. چرا که با این اقدام کارها با سرعت و کیفیت انجام می‌شود.» در پایان اعضای شورای شهر تهران با حسابرسان تعیین شده، موافقت کردند.

پایش هوشمند ساختمان‌های بیش از 5هزار متر
در جلسات گذشته لایحه تعیین نرخ بهای خدمات پایش هوشمند ساختمان در شورای شهر تهران تصویب شد. براساس این مصوبه ساختمان‌ها به‌صورت داوطلبانه به این سامانه متصل می‌شدند، اما در جلسه دیروز مهدی چمران پیشنهاد داد تمامی ساختمان‌های مسکونی بالای 5هزار متر و سایر ساختمان‌ها با متراژ بالای 2هزار متر به این سامانه متصل شوند. در نهایت اعضای شورای شهر با این پیشنهاد موافقت کردند.

سفرهای خارجی آورده‌های خوبی دارد
در جلسه دیروز شورا، مهدی اقراریان از سفرهای خارجی مدیران شهرداری تهران انتقاد کرد و خواستار شفاف‌سازی‌ شد و لطف‌الله فروزنده هم در پاسخ به رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی با بیان اینکه سفر من به روسیه با تأکید معاون اول رئیس‌جمهور بوده است، گفت: «هیچ‌کس ولع سفر خارجی ندارد و سفرها تنها به اجبار و الزام صورت می‌گیرد. نباید به‌گونه‌ای با افکار عمومی سخن گفت که مردم فکر کنند ما دائما به سفر می‌رویم. ما به اندازه شما دغدغه داریم که هزینه‌ها به درستی خرج شود و اگر سفری صورت می‌گیرد، قطعا آورده‌های خوبی دارد.»

مکث
تذکرات

اعضای پارلمان شهری در جلسه دیروز مطالبی را از کاهش زمان صدور پروانه تا توجه به نشاط کودکان در قالب تذکر بیان کردند.
مهدی چمران: صدور پروانه ساختمان در کمترین زمان ممکن، مطالبه درستی است و همواره در شورا به این موضوع پرداخته شده است و شهرداری تهران هم تلاش خود را در این‌باره انجام داده، اما موضوع شفاف و روشنی درباره چگونگی صدور و مدت پروانه ارائه نشده که همچنان نیازمند بررسی است.
ناصر امانی: موافق کمک شهرداری به طرح ملی مسکن هستیم و حتما موافقیم که پروانه را صادر و هزینه آن را در مطالبات بین خودش و دولت حساب کند، اما می‌گوییم اصول اولیه شهرسازی در این مسئله مهم رعایت شود. اطلاعاتی که ما داریم حکایت از آن دارد که این اصول در برخی موارد رعایت نشده است.
مهدی اقراریان: در هفته کودک قرار داریم و ضرورت دارد تدابیری برای نشاط و شادی کودکان در شهر اندیشید. نیاز است فضای بوستان‌ها برای تفریح و بازی آنها مناسب‌سازی شود.
جعفر بندی‌شربیانی: سازمان آتش‌نشانی براساس وظیفه ذاتی در راستای ایمنی ساختمان‌ها اقدام به صدور ضوابط و دستورالعمل‌هایی کرده است؛ اما نهادهای ذیربط در این حوزه به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و موجب ساخت ساختمان‌های ناایمن می‌شوند.
سیداحمد علوی: تشکیل سازمان گردشگری ضرورت دارد، چرا که تا وقتی این سازمان شکل نگیرد هر هزینه‌ای در این حوزه بی‌فایده خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: